Kaj je avtogeni trening in kako poteka MičnoCvetlični tečaj avtogenega treninga?

KAJ JE AVTOGENI TRENING?

Avtogeni trening je učinkovita metoda za samopomoč, pri kateri dosežemo globoko sprostitev fizičnega telesa in uma. Če se ozremo na področja, kjer avtogeni trening ima vpliv, potem bi rekli, da regulira stres, vpliva na mentalno in čustveno zdravje, uporablja se kot uspešna terapija in je tudi odlična tehnika osebnostne rasti.

Avtogeni trening je tehnika, ki je sestavljena iz šestih osnovnih sugestij, s katerimi sprožimo določene telesne in tudi psihične odzive. Sugestije vplivajo na stresne receptorje v telesu in jih sproščajo. Naše telo posledično ne odreagira več z “boj-beg-zamrznitev (fight-flight-frezee)” odzivom, temveč smo se sposobni s situacijo soočiti mirno in v energiji iskanja rešitev.

Za avtogeni trening bi lahko rekli, da deluje kot obliž. Ko na rano namestimo obliž omogočimo telesu, da se pozdravi samo. Enako je tudi z avtogenim treningom. Naše telo in um podpremo z učinkovito tehniko, ter tako omogočimo, da telo samo opravi svoje delo. (PS: od tod izhaja tudi izraz avtogeni trening). Temelji na sproščanju mišic, umiri se srčni ritem in dihanje, ter okrepi se pretok krvnega obtoka, brez stranskih učinkov.

Avtogeni trening je preprosta mentalna vaja s hitrimi učinki, za hitro umiritev hitrega sveta. Pravijo mu tudi meditacija zahodnega sveta.

Je pa res, da ima avtogeni trening tudi eno pomanjkljivost in sicer deluje le, če ga izvajamo. V nasprotnem primeru žal rezultatov ne bo, ne hitrih in ne dolgoročnih.

ZAKAJ SE AVTOGENEGA TRENINGA NI PRIPOROČLJIVO UČITI IZ KNJIG ALI IZ POSNETKOV, TEMVEČ POD VODSTVOM USPOSOBLJENEGA TERAPEVTA?

Avtogeni trening je tehnika, katere namen je, da se je enkrat priučimo in ko jo znamo, postanemo popolnoma samostojni in ne potrebujemo nobenega orodja ali vodstva več. Ker pa je odziv posameznika na tehniko zelo različen in ni vnaprej predvidljiv, je v procesu učenja zelo pomembna oz. nujna podpora terapevta. Terapevt razloži odzive, ter usmeri ali po potrebi prilagodi učni proces. Slednjega pa pri učenju iz knjig ali posnetkov ni. Moč avtogenega treninga je velika, zato je reakcija našega organizma v začetku učenja lahko videti, kot poslabšanje stanja, pred izboljšanjem. To je zelo pomembno dejstvo in izkušeni terapevt v takih primerih zelo pomaga.

Statistični podatki kažejo tudi, da je odstotek tistih, ki tečaj končajo in avtogeni trening tudi obdržijo v svojem življenju neprimerno večji, pri delu s terapevtom, saj pri samostojnem učenju zelo hitro zmanjka motivacije in posamezniki hitreje odnehajo, ko se učenje ne odvija po zastavljenih načrtih in ciljih. 

Veselim se sodelovanja s teboj in vseh napredkov, ki ti jih avtogeni trening lahko prinese. 😊

KAKO POTEKA MičnoCvetlični TEČAJ AVTOGENEGA TRENINGA?

Tečaj poteka individualno, saj je takšen pristop najbolj učinkovit. Sama želim svoje učence podpreti veliko bolj, kot jih zgolj, kot številko, naučiti tehnike, zato celotni tečaj traja kar devet mesecev. V prvih treh mesecih predam vse tehnike, potem pa je čas za vsakodnevno praktično samostojno delo z možnostjo podpore in usmeritev. Zadnji dve srečanji sta namenjeni pregledu napredkov in rezultatov.

Tečaj je razdeljen na 12 srečanj, ki trajajo približno eno uro. Srečujeva se na spletu, preko zoom povezave. Prvih deset je tedenskih, enajsto sledi po približno osmih tednih, dvanajsto pa po šestih mesecih.

  1. SREČANJE: ureditev birokratskih postopkov, pregled stanja, življenjskih navad, želja in motivacij za učenje ter pregled ciljev in želja.
  2. SREČANJE: priprave na avtogeni trening, pozicije za izvajanje, potek vadbe, dnevnik, in prva delna vaja.
  3. SREČANJE: prvi del prve standardne vaje teža.
  4. SREČANJE: drugi del prve standardne vaje teža.
  5. SREČANJE: standardna vaja toplota.
  6. SRAČANJE: standardna vaja srce.
  7. SREČANJE: standardna vaja dihanje.
  8. SREČANJE: standardna vaja solarni plexus.
  9. SREČANJE: standardna vaja čelo.
  10. SREČANJE: kreiranje lastne sugestije in usmeritve za samostojno delo.
  11. SREČANJE: napredek po osmih tednih samostojnega dela.
  12. SREČANJE: napredek po šestih mesecih samostojnega dela.

Na vsakem srečanju predstavim eno standardno vajo in tudi druge dopolnilne vaje, ki so zelo koristne v samem procesu učenja. Dodatne vaje so kratke in enostavne in so namenjene dodatni podpori standardnim vajam, niso pa ustrezne, da bi avtogeni trening nadomestile. Gre le za dodatno pomoč.

Ko se oseba po koncu tečaja poda na samostojno pot, je opremljena in pripravljena, da svoje težave rešuje samostojno in ni več odvisna od mentorja, kakšnega gradiva, ali celo posnetka. Tehniko zna in obvlada samostojno, znanje pa ostane za vedno.

Za vsa dodatna vprašanja in prijave sem na voljo na elektrnskem naslovu: maja@micna-cvetlicna.si

Pozdravček!

Maja – MičnaCvetlična